Alweer op de helft - Reisverslag uit Malta, Malta van Jessy Hooghuis - WaarBenJij.nu Alweer op de helft - Reisverslag uit Malta, Malta van Jessy Hooghuis - WaarBenJij.nu

Alweer op de helft

Door: Jessy Hooghuis

Blijf op de hoogte en volg Jessy

05 Maart 2017 | Malta, Malta

Bonjour,

Hoog bezoek vanuit Nederland naar Malta; onze mentor Toos, kwam ons bezoeken. Samen met onze huisbaas Tiffany zijn we haar gaan ophalen met de auto en hebben we haar naar haar hotel gebracht. We zijn met z'n vieren gezellig uiteten geweest in Valetta, waar super veel mensen rondliepen in hele mooie carnavalsoutfits (niet te vergelijken met bij ons) en daarna hebben we Toos ons appartement laten zien. De volgende dag kwam Toos bij ons langs om onze stage te bezoeken, te kijken hoe het gaat en hoe wij het doen. Een paar dagen later zijn we nog naar Toos haar hotel gegaan om een hapje met haar te eten en ook dat was super gezellig.

Tijdens carnaval zijn we in onze carnavals outfit naar stage gegaan. Ook de care takers waren in stijl gekleed en de mensen vonden het geweldig. Het is zo fijn om de mensen een lach op hun gezicht te bezorgen.

Samen met Jimmy, Maaike en onze Amerikaanse huisgenoten; Amira, Hannah, Siena en Pieter zijn we naar Gozo gegaan. Gozo is een eiland wat bij Malta hoort. We zijn met de ferry naar Gozo gegaan en hebben daar carnaval gevierd. Dus als je nou een echte carnavalsliefhebber bent en je wil het een keertje anders vieren dan normaal dan raad ik je echt aan om het in Gozo te gaan vieren. Lekker buiten met z'n alle dansen in carnavalsoutfits! Na een avondje feesten zijn we eerst in een restaurantje lekker gaan ontbijten en daarna een lange en mooie wandeling gemaakt over het eiland. Uiteindelijk zijn we uitgekomen bij een mooi strand, wat overigens trouwens het eerste mooie strand is wat ik hier in Malta heb gezien. Wat een prachtige dag! Genoten van het mooie uitzicht, lekker gewandeld en dat samen met mijn fijne huisgenoten. Zo fijn dat ik hier kan zijn en kan genieten van al deze dingen!

Ook hier in Valetta zijn we naar de carnaval gegaan met een hele mooie carnavalsoptocht. Wauw wat waren alle kindjes mooi verkleed met schitterende outfits. Met een heerlijk zonnetje, muziek en allemaal blije en kleurrijke mensen. Alleen maar genieten!

We merken dat nu de mensen ons op stage beter kennen ze makkelijker mee gaan als wij een activiteit willen geven. Op het begin was het erg lastig om mensen te stimuleren omdat ze liever voor een veilige weg kozen en lekker bleven zitten waar ze zitten. Nu is dat gelukkig anders, mensen gaan sneller mee omdat we wat vertrouwder zijn dus dat is erg fijn. Wel is het zo dat het steeds bijna dezelfde groep is die interesse heeft in de activiteiten. We proberen daarom zo veel mogelijk te variëren van activiteiten en ook naar mensen toe te gaan die niet van hun kamer af kunnen komen omdat ze bijvoorbeeld de hele tijd in bed liggen. Bij deze mensen gaan wij af en toe langs om een handmassage te geven en natuurlijk ook een praatje mee te maken.

De laatste dag van de carnaval was echt een feest. Alle mooie carnavalskarren waren verlicht en voor de karren waren allemaal bijbehorende mensen in prachtige kostuums aan het dansen. Een heerlijke sfeer; gezellige mensen, leuke muziek en heel veel moois om naar te kijken!

Het is heerlijk om de mensen op stage mee naar buiten te nemen. Zo hebben we een tijdje geleden een paar mensen mee genomen om te wandelen en daarna wat gedronken in een lunchroom. Wat zag je ze genieten van een kopje thee in een andere omgeving.

Nadat we de ballonnen van de carnaval hadden opgeruimd op stage was dat een mooie gelegenheid om een activiteit met ballonnen te doen. Het was leuk om te zien hoe sommige mensen opeens van passief naar actief veranderde. Het was ook fijn omdat we konden zien dat de medewerkers zagen hoeveel effect zoiets simpels had op de mensen.

Mijn verjaardag heb ik kei goed gevierd hier in Malta! In de avond met alle huisgenoten uit geweest en lekker gefeest. En overdag een heerlijke boottocht gemaakt. In de avond zijn we gezellig met z'n alle uit eten gegaan. Ik voelde me ontzettend jarig; het huis was versierd, confettipoppers, cadeautjes, post uit Nederland, fijne mensen, veel felicitaties en een hele gezellige avond/nacht en dag!

Tislijiet Jessy

• 05 Maart 2017 - 21:01

Toos :

Wanneer was jij jarig?????
    Heb ik helemaal gemist. Maar dan toch nog dikke zoen van de juffrouw alsnog. Tot gauw kanters

• 05 Maart 2017 - 21:17

Tante Cisca:

Hallo Jessy
    Een dag te laat maar alsnog van harte gefeliciteerd