Traveling is an investment in yourself - Reisverslag uit Malta, Malta van Jessy Hooghuis - WaarBenJij.nu Traveling is an investment in yourself - Reisverslag uit Malta, Malta van Jessy Hooghuis - WaarBenJij.nu

Traveling is an investment in yourself

Door: Jessy Hooghuis

Blijf op de hoogte en volg Jessy

27 Maart 2017 | Malta, Malta

Hallo allemaal,

Hier een update van de afgelopen weken.

In het weekend hebben we een roadtrip gedaan wat geregeld was door onze huisbaas. Met alle mensen van ons appartement en nog een ander appartement zijn we naar Gozo gegaan. De eerste plek waar we heen zijn gegaan was de Rotunda st John baptist church, in de kerk zijn we omhoog gegaan waar we een prachtig uitzicht hadden over Gozo. Daarna zijn we naar het plaatsje Lx-xlendi gegaan, hier hebben we rond gelopen bij het water en gekeken naar het kletsende golven van de zee. Na dit plaatsje zijn we naar de plek gegaan waar de Azure Window heeft gestaan. Veel van jullie zullen het nieuws wel gehoord hebben, een paar weken gelden is er door een storm in Malta een historisch herkenningspunt verwoest. De Azure Window is helemaal in het water gevallen en is niks meer van te zien. Ondanks dat het super jammer is dat we het niet hebben kunnen bewonderen neemt het niet weg wat voor mooie plek dit is. We hebben zelfs nog even onze voeten in het water kunnen doen en genoten van al het moois om ons heen. We zijn naar het plaatsje Victoria toe gegaan om lekker te lunchen met zn alle en nadat onze buikjes gevuld waren hebben we daar nog een mooie wandeling gemaakt. We hebben zo in een dag super veel kunnen zien, het was echt super goed geregeld!

Op een zondag zijn Maaike, Jimmy en ik naar Paradise beach geweest. Een klein strandje met kei blauw water. Hier hebben wij een heerlijk stranddagje gehad en natuurlijk ook gezwommen!

Het is fijn om te merken hoe we nodig zijn op stage. Iedere dag krijgen we weer van de bewoners te horen hoe fijn ze het vinden dat we langskomen voor een praatje of een activiteit. Veel mensen krijgen geen of nauwelijks bezoek van mensen en voelen zich erg eenzaam. Het geeft een goed gevoel om iets te kunnen betekenen voor deze mensen.

Het officiële gedeelte op stage zit er ook op. Al onze stageopdrachten zijn af, goed gekeurd en ondertekend. We hebben super positieve feedback gekregen in onze beoordelingsboekjes waar we ontzettend blij mee zijn. Het is een heel fijn gevoel dat alles nu goed is afgesloten en alles geregeld is.

Een voor een verlaat langzamerhand iedereen het appartement. In de afgelopen maanden zijn we samen met onze huisgenoten toch wel een vriendengroep geworden. We hebben ontzettend veel leuke dingen samen gedaan en veel samen gedeeld. We zijn voor het laatst met zn alle een hapje gaan eten en we hebben al onze herinneringen opgehaald. Toen het moment daar was om afscheid te nemen was het stiekem toch wel een beetje emotioneel.

Omdat het einde van ons avontuur bijna in zicht is proberen we nog van alle momenten te genieten en ieder zonnestraaltje mee te kunnen pikken. Zo zijn Maaike, Jimmy en ik nog een heerlijk dagje naar Armier bay gegaan waar we lekker van de zon genoten hebben, gezwommen en een lekkere cocktail hebben gedronken. Op zondag zijn we naar de overkant van Valletta gegaan, wat ook wel de drie steden genoemd wordt. Een super mooie plek met hele oude huisjes. Op de terugweg zijn we met een oud traditioneel bootje terug gevaren naar Valletta.
We hebben nog een aantal dingen die we erg graag willen bezoeken de komende week dus we hoeven ons niet te vervelen. Nog een weekje genieten en dan gaan wij op zondag 2 april weer naar huis toe.

Hierna zal ik nog een blog schrijven over het verloop van de laatste week, het afscheid, terug blikken op dit avontuur en de terug komst.

Liefs,
Jessy

• 27 Maart 2017 - 20:26

Toos Van Leeuwen:

Ik voel t bijna mee vanaf hier dat jullie straks echt afscheid nemen van een hele bijzondere periode in jullie leven. En wat hebbn jullie het goed gedaan!!!!! Ook met elkaar.
    Ik zie jullie graag weer terug hier maar ook met n beetje weemoed naar jullie goeie tijd in Malta (ook voor mij toen ik bij jullie was)