De laatste week, afscheid en terugkomst. - Reisverslag uit Malta, Malta van Jessy Hooghuis - WaarBenJij.nu De laatste week, afscheid en terugkomst. - Reisverslag uit Malta, Malta van Jessy Hooghuis - WaarBenJij.nu

De laatste week, afscheid en terugkomst.

Door: Jessy Hooghuis

Blijf op de hoogte en volg Jessy

03 April 2017 | Malta, Malta

Lieve allemaal,

Hier mijn laatste verslag van mijn avontuur in Malta.

De laatste week is van start gegaan. We proberen naast onze stage nog zo veel mogelijk dingen te ondernemen. Zo zijn we naar de dingli cliffs gegaan, dit was echt een hele mooie plek met heel mooi uizicht over de zee en de natuur. Verder zijn we met een bootje door de blue grotto gevaren, dit hadden we al eerder geprobeerd alleen toen stond er te veel wind en vaarde de bootjes niet. We zijn naar het stadje Mosta gegaan waar een hele mooie kerk stond en als laatste zijn we nog een dagje naar het strand gegaan.

Op de laatste dag van stage zijn we bij alle mensen met zn 3en langs gegaan om afscheid te nemen. Dit was eigenlijk moeilijker dan ik had verwacht. Verschillende bewoners moesten huilen en hadden het er erg moeilijk mee. Sommige bewoners hadden zelfs cadeautjes voor ons gekocht omdat ze ons zo gaan missen. Als afscheidscadeautje hebben we drie foto collages gemaakt waarin allemaal foto's in zitten van de bewoners (met en zonder ons), de activiteiten en de medewerkers. Toen we deze gingen overhandigen aan de medewerkers konden zij het ook niet meer droog houden. Het cadeau werd met zoveel waardering in handen genomen. Na iedereen gedag te hebben gezegd was het dan echt de tijd om te gaan, ik heb zelf ook wat traantjes weg moeten pinken.

Met onze koffers ingepakt zijn we weer met zn 3en terug gevlogen naar Nederland. Het was zo'n raar gevoel om ons appartement te verlaten wat we twee maanden als ons thuis hebben genoemd. Het was een dubbel gevoel, aan de ene kant heel veel zin om weer naar huis te gaan naar de vertrouwde omgeving en iedereen weer te zien maar aan de andere kant ook moeilijk om zo'n mooi avontuur achter je te laten.
Het is super fijn om weer thuis te zijn en te genieten van de "normale dingen" om je heen in je eigen land. Wel vind ik het echt wennen om het weer het normale leven te lijden en je oude ritme op te pakken.

Als ik terug kijk naar ons avontuur kijk ik daar met heel veel plezier en geluk op terug. Naast klasgenoten zijn Jimmy en Maaike ook vrienden, huisgenoten en collega's geworden. We zijn de afgelopen twee maanden super veel met elkaar opgetrokken en eigenlijk gewoon bijna 24 uur met elkaar samen geweest. Tussen ons is het echt super goed gegaan, op stage waren we een echt team, konden elkaar steunen als het even minder ging en in onze vrije tijd genieten van het mooie Malta. Doordat we thuis en op stage Engels praatte is mijn Engels erg vooruit gegaan. Over mijn stage heb ik dubbele gevoelens, in het begin was het erg wennen aan de manier waarop zij werkte en hoe zij met de mensen omgingen. In de loop van de tijd heb ik dit meer opzij kunnen leggen en begon ik mijn draai te vinden op stage. In de maanden heb ik een band op kunnen bouwen met de mensen en echt iets voor hen kunnen betekenen. Ik heb het naar mijn zin gehad op stage maar het was niet altijd makkelijk om de manier van hun werken te accepteren. Ik ben weg gegaan met een voldaan gevoel maar zal deze periode en de mensen nog vaak gaan missen.

Ik ben ontzettend blij en dankbaar dat ik deze kans heb gekregen om twee maanden stage te lopen in het buitenland. Ik heb mezelf zien groeien en ik ben weer een ervaring rijker!

Heel veel liefs
Jessy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessy

Actief sinds 13 April 2014
Verslag gelezen: 2203
Totaal aantal bezoekers 107290

Voorgaande reizen:

01 Februari 2022 - 31 Augustus 2022

Colombia

08 November 2016 - 30 Maart 2017

Buitenlandstage in Malta

15 Maart 2016 - 19 Maart 2016

ID College naar Bosnie

10 September 2014 - 10 Maart 2015

Kenia

Landen bezocht: